Mathematical model for process of forming and preserving of collective knowledge

Authors

  • V. V. Yasinsky
  • O. V. Kapustian
  • J. Valero

Abstract

Based on the introduced system of axioms, a mathematical model for forming and process of preserving collective knowledge in large educational systems is constructed and investigated. The conditions for preserving a guarateed level of collective knowledge are defined.

Author Biographies

V. V. Yasinsky

Ясінський Василь Васильович,

професор, кандидат фізико-математичних наук, директор Інституту моніторингу якості освіти Національного технічного університету України «КПІ», докторант Навчально-наукового комплексу «Інститут прикладного системного аналізу» НТУУ «КПІ» МОН та НАН України, Київ

O. V. Kapustian

Капустян Олексій Володимирович,

доцент, доктор фізико-математичних наук, професор кафедри інтегральних і диференціальних рівнянь Київського національного університету ім. Тараса Шевченка, Україна, Київ

J. Valero

Валеро Хосе,

доктор наук, професор Університету ім. Мігуеля Фернандеса, Іспанія, Ельче

Published

2009-06-19

Issue

Section

Mathematical methods, models, problems and technologies for complex systems research