The automated control system of freight traffic

Authors

  • S. Zabara
  • M. Dekhtyaruk

Abstract

The automated system of optimization of freight traffic on a transport network is developed which is implemented in the form of the software system using the Borland C ++ Builder visual design environment. The software system consists of the main form from which two subroutines are loaded. Using the subroutine "Optimization of routing of transportations" the optimum routes for transporting the cargo are searched on the given transport network using different schemes (from one vertex (the supplier) to all other vertices (the consumers), successively from each vertex to all other vertices, from two (or several) specified vertices to all other vertices). The subroutine “Optimization of transport transportations of cargoes” performs the optimization of transportations of cargoes between the points of supply and consumption, taking into account restrictions on volumes of cargoes in departure and destination points.

References

Бакаєв О.О., Кутах О.П., Пономаренко Л.А. Теоретичні засади логістики: Підручник. У 2-х т. — К.: Фенікс, 2005. — 951 с.

Логистика автомобильного транспорта: Учеб. пособие / В.С. Лукинский, В.И. Бережной, Е.В. Бережная и др. — М.: Финансы и статистика, 2004. — 368 с.

Смирнов І.Г., Косарева Т.В. Транспортна логістика: Навч. посібник. — К.: Центр учбової літератури, 2008. — 224 с.

Eksioglu B., Vural A.V., Reisman A. The vehicle routing problem: A taxonomic review // Computers & Industrial Engineering. — 2009. — 57, № 4. — P. 1472–1483.

Dabia S., Ropke S., Van Woensel T. Branch and cut and price for the time dependent vehicle routing problem with time windows // Transportation Science. — 2010. — 361, № 11. — P. 56–62.

Холоденко А.М., Горб О.С. Рівноваги виробничо-транспортної системи зі зворотним завантаженням контейнерів // Методи та засоби управління розвитком транспортних систем: Зб. наук. праць. — Одеса: ОНМУ. — 2011. — Вип.17. — С. 183–199.

Ляшенко Н.И. Создание временных шлюзов 2-го порядка в логистической цепи поставок // Методи та засоби управління розвитком транспортних систем: Зб. наук. праць. — Одеса: ОНМУ. — 2009. — Вип.15. — С. 54–69.

Kholodenko A., Gorb O. Supply chain equilibriums under non-linear cost functions of participants // Montenegrin journal of economics. — 2010. — № 6. — P. 5–8.

Кічкіна О.І. Моделювання поведінки транспортно-складської системи // Вісник Східноукраїнського національного університету ім. В. Даля. — Луганськ: СУНУ. — 2012. — № 6 (177). — Ч. 1. — С. 312–314.

Дудукалов Ю.В. Применение методов нечеткого моделирования для оптимизации транспортных систем // Вісник СевНТУ: Серія: Машиноприладобудування та транспорт. — Севастополь. — 2011. — Вип. 122/2011. — С. 61–64.

Hosny M.I., Mumford C.L. Investigating genetic algorithms for solving the multiple vehicle pickup and delivery problem with time windows // Metaheuristic International Conference, MIC-2009. — 2009. — P. 36–39.

Томашевский В.Н. Моделювання систем. — К.: Видавнича група BHV, 2007. — 352 с.

Зайченко Ю.П. Дослідження операцій. Підручник, вид. 8. — К.: Вид. дім "Слово", 2010. — 816 с.

Ржевський С.В., Александрова В.М. Дослідження операцій: Підручник. — К.: Академвидав, 2006. — 560 с.

Пападимитриу С., Стайглиц К. Комбинаторная оптимизация. Алгоритмы и сложность: Пер. с англ. — М.: Мир, 1985. — 325 с.

Ахо А., Хопкрофт Д., Ульман Д. Структуры данных и алгоритмы.: Пер. с англ. — М.: Изд. дом "Вильямс", 2001. — 384 с.

Published

2014-11-19

Issue

Section

Progressive information technologies, high-efficiency computer systems