Research of the evolution of residual knowledge in large education systems

Authors

  • V. V. Yasinsky директор Інституту моніторингу якості освіти Національного технічного університету України "КПІ", Україна, Київ, Ukraine
  • A. O. Boldak докторант Навчально-наукового комплексу "Інститут прикладного системного аналізу" НТУУ "КПІ" МОН та НАН України, Київ, Ukraine

Abstract

On the basis of generalization of the results of intellectual data analysis of end-of-term complex quality monitoring of the specialists training quality in NTUU "KPI" and monitoring of the preliminary training participants knowledge quality, the phenomenon of self-organization of residual education knowledge as a complex, non-linear, dynamic process is discovered and investigated. Its regularities for the short-term and long-term residual knowledge are identified, the sequence of the stages of these knowledge structure formation is set.

Author Biographies

V. V. Yasinsky, директор Інституту моніторингу якості освіти Національного технічного університету України "КПІ", Україна, Київ

Ясінський Василь Васильович,

професор, кандидат фізико-математичних наук, директор Інституту моніторингу якості освіти Національного технічного університету України "КПІ", Україна, Київ

A. O. Boldak, докторант Навчально-наукового комплексу "Інститут прикладного системного аналізу" НТУУ "КПІ" МОН та НАН України, Київ

Болдак Андрій Олександрович,

доцент, кандидат технічних наук, докторант Навчально-наукового комплексу "Інститут прикладного системного аналізу" НТУУ "КПІ" МОН та НАН України, Київ

Published

2012-09-25

Issue

Section

Mathematical methods, models, problems and technologies for complex systems research